BTL Polska Sp. z o.o.
BTL Polska Sp. z o.o.
Adres: Leonidasa 49, 02-239 Warszawa
Telefon: 22 667 02 76
WWW: https://www.btlnet.pl/

Podgląd wizytówki
INTIMEX
INTIMEX sp. z o.o. sp. k.
Adres: Egejska 19/39, 02-764 Warszawa
Telefon: +48 22 6687465
WWW: https://intimex.com.pl/

Podgląd wizytówki
Mindray
Mindray Medical Poland
Adres: Cybernetyki 9, 02-677 Warszawa
Telefon: 22 463 80 80
WWW: www.mindray.com

Podgląd wizytówki
Dräger Polska
Dräger Polska Sp. z o.o.
Adres: Posag 7 Panien 1, 02-495 Warszawa
Telefon: 22 243 06 58
WWW: https://www.draeger.com/pl_pl/Home

Podgląd wizytówki
MIRO
MIRO Sp. z o.o.
Adres: Mińska 25B lok U1, 03-808 Warszawa
Telefon: 22 230 20 40
WWW: https://miro-med.pl/

Podgląd wizytówki
SONOSCAPE MEDICAL CORP.
SONOSCAPE MEDICAL CORP.
Adres: Guangming District, Guangdong, 518107 Shenzhen
Telefon: +48 784 894 276
WWW: www.sonoscape.com

Podgląd wizytówki
Intelimedical
Intelimedical Poland Sp. z o.o.
Adres: ul. Kasprowicza 4, 10-220 Olsztyn
Telefon: +48 22 599 42 23
WWW: https://intelimedical.pl/

Podgląd wizytówki

Aktualności - Czy szpitale są gotowe na e-usługi?


Czy szpitale są gotowe na e-usługi?

Data publikacji: 15.11.2017

Rozwój usług z zakresu e-medycyny wydaje się nieunikniony. Dostępność nowych rozwiązań technicznych może wpłynąć nie tylko na czas i dostępność, ale również jakość opieki medycznej. Czy polskie szpitale są jednak gotowe do świadczenia takich usług? Portal medinwestycje.pl przeanalizował 147 witryn internetowych szpitali pod kątem ich nowoczesności i funkcjonalności. Okazuje się, że nawet na tak podstawowym poziomie, placówki nadal nie działają najlepiej. 

Polacy otwarci na nowe rozwiązania

Ze statystyk Eurobarometru wynika, że blisko połowa (48%) Polaków chciałaby móc korzystać z dostępu do dokumentacji medycznej za pośrednictwem sieci. Jednocześnie tylko jeden na sześciu z nas miał do tej pory możliwość skorzystania z e-usług zdrowotnych. Oznacza to dość dużą otwartość i gotowość na nowe możliwości, jakie dają nowoczesne technologie. Wśród nich można wskazać rejestrację do poradni specjalistycznych w systemie on-line czy dostęp do dokumentacji medycznej. Dzięki takim rozwiązaniom znacząco skraca się czas, jaki musimy poświęcić na sprawy administracyjne powiązane z procedurami medycznymi.

Internetowy portret szpitali

Wyzwaniem jest jednak wdrożenie takich systemów informatycznych, które zagwarantują niezawodność i bezpieczeństwo oraz jednocześnie nie będą zbyt skomplikowane zarówno dla pacjentów, jak i lekarzy. Sprostanie takim wymogom sprawia, że nadal brak jest szeroko dostępnych i powszechnych rozwiązań. Portal medinwestycje.pl przeanalizował strony internetowe 147 szpitali publicznych z 16 miast wojewódzkich. Okazuje się, że nawet na poziomie podstawowej witryny internetowej nie wszystkie dostosowane są do obecnych standardów obsługi. Wśród zaniedbań można wskazać m.in. brak dostosowania do potrzeb osób niedowidzących w przypadku aż 65% stron. Więcej niż połowa nie jest też przystosowana do przeglądania na urządzeniach mobilnych, a jak wskazują dane StatCountere[1], aż 60% z nas częściej łączy się z siecią za pomocą smartfona czy tabletu, a nie komputera stacjonarnego. Z drugiej strony zdecydowana większość (62%) witryn jest bardzo czytelna, a połowę administracja uzupełnia i aktualizuje na bieżąco. W przypadku niemal połowy placówek możliwa jest też już rejestracja on-line.

Długa droga do nowoczesności

Okazuje się zatem, że pod względem obecności w sieci, szpitale nadal mają przed sobą wiele pracy. Jest ona jednak niezbędna i może przynieść znacznie korzyści. Oszczędność czasu jest tylko jedną z nich. Warto jednak zwrócić również uwagę fakt, że blisko 40% internautów w wieku 16-74 lat poszukuje w sieci informacji związanych ze zdrowiem. Placówki medyczne, jako autorytet w tej dziedzinie mogłyby za pomocą swoich stron internetowych czy innych form obecności w sieci edukować pacjentów i w ten sposób wpływać na ich bezpieczeństwo poprzez kształtowanie odpowiednich postaw i zachowań. Biorąc pod uwagę zaległości związane z wykorzystaniem powszechnie dostępnych rozwiązań informatycznych, trudno jednak oczekiwać wdrożenia takich działań w najbliższym czasie.     



[1] październik 2016