Z przeprowadzonych przez Najwyższą Izbę Kontroli badań wynika, że w większości placówek świadczących usługi zdrowotne, kadra kierownicza nie posiada wiedzy dotyczącej tego, jak zbudować sprawnie funkcjonujący dział zajmujący się aparaturą medyczną.
Działy aparatury tworzone są w placówkach posiadających dużą liczbę urządzeń medycznych. Systemy zarządzania aparaturą medyczną powinny posiadać następujące cechy: intuicyjność i łatwość obsługi oprogramowania, prawidłowa identyfikacja urządzeń medycznych, ewidencjonowanie aparatury medycznej wg schematów, prawidłowe przyporządkowanie sprzętu do miejsca użytkowania (w późniejszym czasie możliwość przeniesienia urządzenia do innej lokalizacji), nadawanie numeru inwentarzowego, zgłaszanie przeglądów technicznych, zgłaszanie awarii urządzeń, informacja o kosztach serwisowych i eksploatacyjnych urządzeń, dostępność oprogramowania poprzez sieć danej placówki, możliwości weryfikacji dostępu przez poszczególnych użytkowników w zakresie wprowadzania, zmian i kasowania danych, pełne wsparcie techniczne w przypadku awarii oprogramowania, możliwość wparcia zdalnego.
Artykuł ukazał się w numerze 3/2014 Ogólnopolskiego Przeglądu Medycznego
By zapoznać się z całą jego treścią kliknij tu : http://opm.elamed.pl/